Motoronderdelen voor 5 INDIAN MOTORCYCLES-modellen
Selecteer hier alstublieft het model van uw INDIAN-motor
Motorfietsonderdelen-catalogus voor INDIAN
Indian-motorfietsen werden van 1901 tot 1953 door de American Motocycle Manufacturing Company vervaardigd, die tot 1928 onder de naam Hendee Manufacturing Company geopereerd had. De onderneming produceerde zowel sport- als wegmodellen. De fabriek bevond zich in de Amerikaanse stad Springfield. In 2011 werd de productie van bepaalde motorfietsmodellen door het bedrijf Polaris Industries hervat in de stad Spirit Lake in Iowa.
De wording van het merk
De oorsprong van het merk valt te herleiden tot 1897, toen George M. Hendee, een zakenman en voormalig wielrenner, de productie van American Indian-fietsen in gang zette. De eerste motorfietsen, met de naam Single, kwamen in 1901 op de markt. Ze beschikten over een 1,75pk-motor en het koppel werd overgebracht via kettingaandrijving. In 1903 vestigde de ingenieur Carl Oscar Hedström een wereldsnelheidsrecord, door op de motorfiets een snelheid van 90 km/u te behalen.
In 1905 werd de eerste motorfiets die uitgerust was met een V-Twin-motor met twee cilinders en een cilinderinhoud van 1 l aan de buitenwereld voorgesteld. Met dit voertuig won het bedrijfsteam meerdere motorraces. Twee jaar later werden Indian wegmotorfietsen met 0,6l-motoren gebouwd. De carrosserie ervan had een rode kleur, wat het waarmerk van het bedrijf werd.
In 1914 rolden er ongeveer 25.000 tweewielers van de lopende band en werd het bedrijf de grootste fabrikant van motorfietsen in de wereld. Bovendien slaagde het bedrijfsteam erin om meerdere snelheidsrecords te verbreken en ongeveer 900 races te winnen.
De jaren dertig werden gekenmerkt door de toepassing van een groot aantal ongewone technische oplossingen. Zo werden om een voorbeeld te noemen de uitlaatpijpen toen boven het inlaatsysteem geplaatst en het instrumentenpaneel bovenop de brandstoftank.
Nadat het bedrijf in 1953 failliet ging, werden er meerdere pogingen ondernomen om het merk nieuw leven in te blazen. De productie van motorfietsen werd bijvoorbeeld in 1998, 2008 en 2011 door verschillende bedrijven hervat. Deze vervaardigden verschillende exemplaren van de modellen Chief, Scout en Spirit. De Indian-motorfietsen die na het jaar 2011 van de lopende band van Polaris Industries rolden, behaalden overwinningen bij een aantal motorraces.
Populaire modellen
- FTR 1200;
- Roadmaster;
- Scout;
- Chief;
- Chieftain;
- Springfield;
- Powerplus.
De voordelen van motorfietsen van Indian
- Uitstekende snelheidsprestaties. Het wereldsnelheidsrecord van meer dan 305 km/u werd in 1967 bijvoorbeeld op een Scout-motorfiets gevestigd en werd niet gebroken tot op het jaar 2018.
- Betrouwbaarheid. Het model Scout haalde in de jaren twintig bijvoorbeeld de eindstreep van een 1792 km lange uithoudingsrace zonder ook maar een defect op te lopen.
- Elegant ontwerp. De voertuigen hebben vooral een ongebruikelijke uitstraling doordat de stroomlijnkuip het grootste gedeelte van de wielen meebedekt, alsook door het grote aantal verchroomde elementen.
Technische kenmerken
- Licht frame van aluminium. Dit heeft een duurzame structuur die een gelijkmatige gewichtsverdeling garandeert en de wegligging verbetert.
- Ride Command-controlesysteem. Dit is een toestel met een 7inch-touchscreen. Hierdoor kan men de bandenspanning en het brandstofpeil in het oog houden en het geluidssysteem bedienen.
- Hoogwaardig remsysteem. Behalve met geventileerde remschijven, die de hitte van de remblokken efficiënt afvoeren, zijn de motorfietsen uitgerust met ABS.
AUTODOC: enkel hoogwaardige onderdelen voor motorfietsen
Onze online winkel biedt eersteklas, maar betaalbare reserveonderdelen voor verschillende motorfietsen. En tijdens de talrijke aanbiedingen is het mogelijk om vele artikelen tegen erg lage prijzen te verkrijgen. Bovendien kunt u bij de aankoop van onderdelen voor motorfietsen van Indian bij AUTODOC professionele hulp van onze specialisten verwachten.
Nieuwe motorfietsonderdelen voor INDIAN MOTORCYCLES in het assortiment


Mijn lampje stuk is. :)